25 Ağustos 2011 Perşembe

Sho Sakurai'nin anan röportajı


Eğer çiftler birbirinin zayıflıklarını gösterebilseydi gerçekten bu mükemmel bir ilişki olabilirdi.

“Yalnız yaşamak zorunda değiliz. İnsanlar diğerlerine güvenerek ve onlara dayanarak yaşarlar. İşte bu hissi bul filmed hissedebilirsiniz”

Sakurai Sho’nun son filmi, “Kami sama no Karute” 27 Ağustos’ta gösterime giriyor. Orjinal eser 2010’un en iyi kitabı olmaya aday gösterilmiştir ve şu an Nagano’da yaşayan bir doktorun çıkış çalışmasıdır. Sakurai-san’ı bu filmde Kurihara Ichito adlı, yerel bir hastanede çalışan bir doktor rolünde görüyoruz. Film, hayatın önem ve güzelliğini Ichito’nun karısı, arkadaşları, hastaları ve arkadaşları gibi en yakınındaki insanlarla ilişkilendirerek farklı bir temayla anlatıyor.

“Ichito şefkatli bir centilmendir. Ayrıca erkeksi bir tarafı da vardır, ama insanlar onu tuhaf bir insan olarak görürler. Etkileşim içerisinde olduğu her insanla arasına bir duvar örer, ve bu duvarın boyutu veya inceliği karşısındakine bağlıdır. Ama bence kimse herkese karşı aynı şekilde davranmaz, yani bence Ichito çok insancıl. “Sevimli tuhaf adam” rolüne bürünmek gerçekten çok zordu. Kitabı okurken dikkatimi çeken en önemli şey eski-moda şekilde konuşmaktı ki bunu nasıl belirtebilirim diye oldukça düşündüm. Cümleleri okuduğumda, kulağıma hoş geldi. Aslında sadece bu cümleleri seslendirerek “Canayakın tuhaf adam”ın özelliklerini sergileyebildiğime hayret ettim.”

“Hangi sahne en zordu?” diye sorulduğunda Sakurai-san “hepsi” diye cevap verdi. Bu filmde Sakurai’nin bu filmde özenli çalışma usulünü görebileceğiz.

Bakımsız saçlar. Bir çeşit yataktan kalktım geldim saç modeli.

Film Sakurai’nin hafif uykulu yüz ifadesiyle başlıyor. Hm? Acayip saç modeli. Dalgalı.

“Sebepsizce bunun bu yaz trend olacağını düşünüyorum. (gülüyor) Görüntümü alışılmışın dışında bir doktorun karakterine uydurdum. Saçlarıma perma yaptırdım ve kahverengi saçlarımı siyaha boyattım. Yataktan kalktığı gibi doğrudan hastaneye giden Ichito için, stilistler değişik modeled yataktan kalkmış saç modelleri denediler. Benim için her şey normaldi, tek yaptığım şey orada öylece oturmaktı, ama bence saç tasarımcıları için zorlayıcıydı.

Çekimler sırasında yönetmen Fukagawa Yoshihiro da Sakurai ile aynı saç modeline sahipti.

“Çevrede aynı saç stilinde insanlar pek görünür şey değil aslında. Bu nedenle biraz tuhaf hissettirdi. Ama yönetmen genellikle güçlü tutkusuyla bizi pek çok konuda yönlendirdi.”

Ichito’nun sevgili karısı, bir fotoğrafçı, ve aktris Miyazaki Aoi tarafından canlandırılıyor. Çift birlikte yaşıyor, birbirlerini önemsiyor ve birbirleriyle eski moda şekilde konuşuyorlar.

“Birbirleriyle fazla konuşmuyorlar. Ama sözler önemli değil. Çok konuşmasalar da birbirlerini anlayabiliyorlar. İşlerini hakkıyla yapıyorlar, ve eve her zaman zamanında birlikte geliyorlar. Bence bu mükemmel.

Bu senin kafandaki ideal karı-koca portresine tamamen yakın mı?

“Sanırım, evet. Benim kafamdaki ideal evil çift resmi olarak, sonuçta model olarak anne babamı örnek alabilirim değil mi? Benim annem de çalışan bir kadın, yani eş olarak kafamda evde duran ve kocasının işten eve dönmesini bekleyen bir kadın yok. Ayrıca bence konuşurken saygı belirten sözler kullanmak güzel bir şey.

Ichito ve Haruna. Her zaman resmi bir dille konuşuyorlar.

“Resmi konuşmak doğrudan kalbime gidiyor. Ama baştan bu resmi havayı kurmak lazım. Sonuç olarak, eğer ilişkinin başında saygın bir şekilde başlanmazsa, ilerde bunu düzeltmek zor olacaktır.”

Bağlanmak ve güvenmek. Buna meyletmek istiyorum.

Eş, Haruna her zaman yumuşak bir gülümseme gösterir ve şefkatle Ichito’yu kabul eder.

“Haruna gerçekten derin bir anlayış ve sabra sahip Ichito evlilik yıldönümlerini unuttuğunda bile onu suçlamaz. Söz söylemeye hakkı olsa bile hiçbir şey söylemez. Bazı insanlar için, bu ideal karakterdeki eşlerden biri, ama benim için bu biraz ağır(gülüyor). Neden bu kadar iktidarlı. Bence kendisini biraz salmasında bir sorun yok. Haru mükemmel bir insan ama benim için fazla yüksek dereceli.

Yani, senin ideal eşin daha bencil ve oraya buraya gidip gelmeni emretmesinde herhangi bir sorun yok öyle mi?

“Sürekli emir almak yorucu görünüyor, yani…tam olarak değil (gülüyor).

Ne yapmalıyız? Ne çeşit bir insane uygun olurdu? Aslında, bana bağlı ve güvenen birisi olsaydı memnun olurdum, yani bu beni mutlu edebilirdi. Ichito Haruna’ya fikir danışıyor ama asla yakınmıyor. Benim durumumda ise eğer karşımdaki de rahatsız olmazsa, şikayetlerimi dinlemesini isterdim.

Hiç evlenmediğim için bilemem ama bence eğer çiftler şikayetler de dahil birbirlerinin zayıf yönlerini gösterebilseydi bu mükemmel bir ilişki olurdu.”

Set Matsumoto,Shinshu’da güzel doğayla çevreli bir yerde. Sakurai san oradan pek çok şey edindiğini söylüyor.

“Çekimler sırasında neredeyse her zaman gergindim. Çekim alanını bir an bile terk etsem sanki duygu kopukluğu yaşayacak gibi hissettim ve orayı hiç terk etmedim. Ve sonra, Aoi-chan, Harada Taizou san, Okada Yoshinori kun “Eğer sürekli bu modda olursak, bir süre sonra tıkanmamız muhtemel, bu nedenle biraz oyun oynayalım” dedi. Birbirimize sorular sorduk ve böylece hafızamı tazelememi sağladılar. Daha önce bunlar hakkında hiç düşünmediğim için pek çok şey öğrendim. Emoto Akira’yla olan sahne tuhaf şekilde komikti. Emoto san her seferinde değişik hareketler yaptı ve her zaman “Anlamadım!” modundaydı(gülüyor).Kaga Mariko gerçekten mükemmel ve oldukça havalı. Her zaman “Şunu şöyle yapmak istiyorum” gibi bir planı vardı, ama aynı zamanda insanların fikirlerini kabul edebilecek şekilde esnek. “Pek çok şey öğrendim”.

Lütfen Sakurai-san’ın bir haber spikeri olarak bakış açısından bahsedin.

“Matsumoto’dan arabayla bir saat uzaklıkta yer alan bir hastanede çekim yaparken, ordaki büyükanne ve büyükbabalarla işbirliği yaptık. O zaman, eğer hastane kapanmış olsaydı o yaşlı insanların Matsumoto’ya arabayla gitmeleri gerektiğini düşündüm. Böylece bölgesel sağlık hizmetlerinin ne kadar önem taşıdığını görebildim.”

Arashi üyeleri için hatıra olarak kulak çöpleri.

Molalar sırasında n’aptın?

“Boş vakit bulduğum zamanlar genelde menajerimle soba yemeye gittik. 7-8 farklı restorana gittim. Her restoranın farklı bir tadı vardı, ve hepsi de lezzetliydi. Ayrıca Matsumoto kalesine geziye de gittim, ve ordan Arashi üyeleri için hatıra olarak kulak çöpü aldım. Birisi mızrak şeklinde. Düşündüm de, genellikle kulak çöpü almam. Sadece hatıra olarak gelirse alırım (gülüyor). Geziyle birlikte kendimi yenileyebildim.”

Film ayrıca Sakurai-san’ın kaldığı, gördüğü, dokunduğu ve ona pek çok şey hissettiren Matsumoto’nun manzarasını da bizlere sunuyor. Arashi’nin yazın ortasındaki konser turnesi Temmuz 22’de başlıyor.


“Aslında nehirde kayak denemek istiyordum, bu senede bir turnemiz olduğu için ve film yakında yayınlanacağı için bu imkansız görünüyor (gülüyor). Zaman bulduğum zaman gitmek istiyorum.

Bu fazlasıyla sıcak yaz turu için kuvvetini nasıl koruyorsun?

“Turne için yeni hiçbir şey yapmıyorum. İki yıldır turne için devamlı haftada iki kere egzersiz yapıyorum. İç kaslarımı geliştiriyorum. Egzersizlere devam ediyorum ki böylece “vücudum her daim hareket edebilsin”. Herhangi bir özel amacım yok. Yani bu vücudumu mükemmelleştirmek için değil ama her zaman için hazır tutmam lazım.”

Profesyonel farkındalık ve sevimli yüzü arasındaki kaynak onu çekici kılan detaylardan biri. Güzel, iyi geliştirilmiş vücudunu anan’da gösterecek misin tekrar? Ne düşünüyorsun?

“Bekle biraz(gülüyor) Bunun hakkında biraz düşünmem için izin ver.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder